I Pyramid landet


2010-10-07
14:43:26

Hej där hemma
Hoppas ni har det bra, själv har jag väl det helt okej. Väldigt mycket på en gång att ta in. Kan ju börja med flygresan hit i måndas. Dagen började redan klockan 4 på morgonen, och klockan 5 bar det av till flygplatsen. 8.25 lyfte planet, och jag var så sjukt nervös. Första gången jag flög, som tur var fick jag ett lugnt par som typ sov hela resan bredvid mig. Så dom lugnade mig väldigt mycket.
En 50+are i stolen på andra sidan pratade jag endel med, han är tydligen lastbilschaffis och han frågade mig om jag vart på klippan i västerås. What? Sa jag. Sen konstaterade vi att det var det gamla namnet på Blue moon bar. Haha.
Vi kom fram till Hurghada vid 13.40, sisådär 15 min förtidigt.  Jag fick mitt bagage väldigt fort så jag gick ut för att leta efter Gunnar. Men ingen Gunnar var där. Han kom ca 30 min senare.. Under den tiden kom det folk hela tiden och frågade: -Taxi? Varenda en! Det är ju inte som att jag helt plötsligt skulle ändra mig, i sånt fall så säger jag väl till. Sluta tjata liksom. Väl i lägenheten så packade jag upp och vilade en stund. Sen gick vi ut och åt på något hak. Har ingen aning om vad det heter, men det vart köttfärssås med spagetti.

Dag 2 (tisdags) var helt klart den jobbigaste dagen i mitt liv. Först upp på morgonen och åt den tråkigaste brödet någonsin. Jag klarade verkligen inte av att äta det, så fick inte i mig något speciellt på morgonen. Sen bar det av med Staff bussen till Dykcentret. Helt proppfull vart den. Väl vid dykcentret var det stress, båtarna skulle göras klara, gästerna skulle servas och man skulle vara mentalt klar. Vi gick ut i tid klockan nio som planerat. Jag åkte med Christina och Britta på båten Queen samira. Vi var bara snorklare på båten så det var ju kul.
Vi åkte först till ett ställe som heter Akvarium, och varför kan man ju tänka sig. Det såg verkligen ut som ett akvarium. Riktigt fränt. Där var vi i 2 timmar tills det var lunch, åh va gott det var kan jag lova! Jag var så hungrig!
Sen flyttade vi båten till andra sidan revet och var där en timma. Sen vart det ett nytt ställe som jag inte vet vad det heter, men det var också coolt.
Sen i alla fall när båtturen var klar så var det att samla ihop alla snorkelutrustningar och göra rent dom samt göra massa annat klart för morgon dagen så som flytvästar m.m.
När allt var klart så tyckte Gunnar att jag skulle göra sim provet (800 meter på 15 min) med simfenor och snorkel, så det gjorde jag. Och jag klarade det PRECIS på hundra delen. Och förstå då att jag var helt slut efter denna fysiskt ansträngda dag. Plus att jag inte ätit något sedan lunch.
Sen gjorde jag flytprovet också, (flyta i 15 min) det klarade jag också. Det som sög mest var att när jag var klar med mina prov så sa Gunnar att, ja men va bra för du ska göra det igen… Fy fan va jag ville åka hem då. Jag var så glad över att ha klarat det, och det drog verkligen ner mig. Jag vill inte. Gunnar sa tidigare till mig: det är bara en gång, sen kan du släppa det.
Men nej, den lilla detaljen hade han visst glömt nu, nej fan. Nu vill jag bara åka hem.
Efter dykcentret så vart det mat dags på något Italjenskt hak, och då vart det pizza. Jag var så trött så jag typ somnade med huvet på bordet.

Dag 3 (igår onsdags) vart jag väldigt sjuk. Fick några feber toppar och har haft magproblem hela dagen. Har inte gjort mycket mer än att ligga ner i soffan och vila/sova. Sen på kvällen klarade jag av att gå ut och äta lite soppa ialf. Och sitta lite vid datan på ett internet café.

Idag har jag också stannat hemma, inte helt frisk än. Väldigt tråkigt, har haft hemlängtan sjukt mycket idag. Har till och med gråtit lite. Inte bra.

Nu till mina intryck. För det första är det jätte varmt och skönt, det klagar jag verkligen inte på. Personalen på dykcentret är helt underbara. Har speciellt hittat två nya tjejer som jag tror jag kommer komma bra överrens med. Det är Britta (är 18-19 någonting) och sen har vi Cicilia som är 20, båda är från Sverige. Vi ska förhoppningsvis äta lite ikväll tillsammans.

I övrigt så det första jag reagerade på är trafiken, den är helt sinnessjuk. Stockholmstrafiken är inget jämfört med det här. Här finns det fan inga regler ingenting. Här kör folk bäst dom vill, tutar, kör utan lysen, kör slalom mellan bilarna etc. Ingen hänsyn allts. Vi höll på att krocka i måndas när dom hämtade mig från flygplatsen. Helt plötsligt fick bilen till vänster om oss för sig att den skulle lägga sig i vårat körfält och prejjade oss. Om jag överlever trafiken här, då blir det kors i taket. Är livrädd och vill börja gråta så fort jag sätter mig i en bil.
Sen reagerade jag otroligt på hur skräpigt allt är här, sopkorgar vad är det liksom. Det är verkligen sopor överallt och det luktar väldigt konstigt.
Sen alla araber som står vid butikerna och försöker få in en i just sin butik, dom är verkligen jobbiga.
Och här går det katter lite överallt och jag tycker så synd om dom, dom är så magra och ser så slita ut. Jag vill bara ta dom med mig och ta hand om dom. Ge dom mat och kärlek. Stackarna. <3 Inatt apropå katter så vaknade jag av att jag hörde en katt jama och sen hörde jag katt ungar som jamade också. Då började jag gråta. Fan vilken mes jag är, men kan verkligen inte rå för det. Jag saknar redan min katt.

Nej gud vad jag längtar hem nu, jag förstår inte vad jag gett mig in på. Kan någon förklara det för mig? Varför åkte jag hit första gången jag åkte utomlands, och varför i hela friden själv? Jag är inte den som ger upp, men det är bra lockande. Det känns inte som att jag passar in, att jag inte är tillräckligt tuff för det här jobbet och den här kulturen. Sen tänker jag på dig jätte mycket, varför skulle jag träffa dig såhär precis innan jag skulle åka? Det gjorde allt mycket svårare. Smart as jag är. Men jag är verkligen jätte glad att jag gjorde det. Och jag hoppas du känner samma sak.

Sköt om er där hemma. Jag saknar er!
Simma lugnt puss och kram!

Farväl at the airport






Ariport in Hurghada




In the apartment


First day at the diving center, here christina


Gunnar waiting on our staff buss


At the DC. Colonas boats


Snorkeltaxi been fixed


At the boat queen samira





Swim test, here it gets dark very quickly.(like 5-6 o clock)



Skrivet av: pappskallen
2010-10-08
13:05:29

Ser varmt o mysigt ut!!! Avis.... Hoppas du kommer igång ordentligt så du blir samma Tess som vanligt igen,pigg o nykter! Då man röck in i lumpen vart man helt sop slut i början men sen ordnade det upp sig o nu kommer man bara ihåg det roliga. Puss o kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0