27 Oktober


2010-10-27
22:35:27

Tjenixen
Dagen började med pickup ute vid Saraya. (hotellet mitt ute i ingenstans). Efter att jag tagit med mig gästerna till DC så väntade en ofixad båt, eftersom både jag och Ahmeed var ute på pickup. Så det var snabba bud med att fixa iordning båten Abu Mosad. Dock helt i onödan, kunde tagit det betydligt mycket lugnare, för en pickup kom sisådär 1 h försent, och gjorde att hela tidsplanen ut till Sharbelerk (? Stavning) vart helt förskjuten. Men men, vi åkte dit iallafall och på vägen ut hittade vi delfiner! SKÖNT säger jag bara eftersom att gästerna verkade ganska pisst på att fått vänta så länge. (btw så var jag på dolphinspotting idag)
Vi kom fram väldigt sent, och då vart det snorkling direkt.
Vi hade gäster kvar på båten så jag stannade då på den. Vi la till brevid Nora 2, och fy satan vilket glatt och roligt gäng det var på den båten. Det var massa små barn, speciellt 2 små pojkar i sisådär 5-6 års åldern som pratade med mig ganska mycket. Amaar tyckte att jag skulle komma till köket så jag gick dit, självklart så följde pojkarna efter, och rätt som det är när jag står och pratar med Amaar så är det någon av ungarna som tar mig på skärten =O Hahahha. Jag höll på att dö, jag skratta så jag storkna! Ungarna sprang fnittrande därifrån och jag stod som en fågelholk. haha. Jävla ungar. Och han den andra i besättningen (vet inte vad han heter) såg det hela och han garva så han höll på att trilla av båten. Äjj riktigt kul.

Jag mötte Gunnar och Christina med deras Safari båt också när vi låg ute vid dolphinhouse! Jag vart så till mig så att när jag sprang bak mot aktern av båten så höll jag på att trilla. Haha, hur hade det sett ut om jag trillat och slagit mig, eller fallit i vattnet. haha. Smarta jag.
Men så iallafall sprang jag och vinkade och vart hur glad som hällst av att se dom =)
Apropå Gunnar och Christina så flyttade Joha ut idag, så nu är jag själv hemma tillsdess att dom kommer tillbaka =(

Iallafall när vi var påväg tillbaka till DC så fick besättningen, Ahmeed och Machmood för sig att skapa lite musik med lite hinkar och shit, så ska bjuda på lite bilder.

Efter jobbet så vart det en komplicerad bil/bussresa in mot stan med Johan. Orkar inte ta det nu, men den vart impulsiv kan jag meddela. Galet. (btw, så är Johan en ny snorkelguide som kom för typ 2 dagar sen)
Ja sen så åt jag, cicci, britta och Johan på det nya egyptiska ute haket som Hasan visade oss igår. Det var mums!
Jaja, här kommer lite bilder, simma lugnt!



Machmood, ny snorkelguide på Colona =)


Haha, Afrikanskt party på Abu Mosad



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0