23 Oktober


2010-10-23
21:01:31

Hallojjsan
Dagarna rullar på här nere. Igår hade jag pickup och åkte ut till hotellet Saraya. Mitt ute i ingenstans. Efter det vart det Dolphinspotting med Atef och Ahmeed. Var alldeles för blåsigt för att kunna åka ut till Sharbelerk så vi fick lov att stanna till vid ett rev, och inte fortsätta hela vägen till Sharbelerk (dolphinhouse). När hela dagen gått och vi hade den lilla biten kvar till DC (ca 20 min) var vi på lilla Magawish ön. Tror ni inte att de små liven dyker upp! Shiises, precis i sista sekund. Så vi vart lite sena till hamnen men det var det värt. Så det gjorde ju att inte gästerna klagade, tuuur för den dagen.
Efter jobbet kirrade jag och Cecilia självklart Summerland 2 och käkade en halv grillad kyckling med strips för 20 Pund. MUMS.

Idag har jag vart på Giftun Island med Atef och på båten Nora 2. Idag var det inte lika roligt att vara där, för det blåste så sjukt mkt, så nu har jag sand överallt. Inge kul. Ångrar att jag sa att jag vill vara mer på Giftun för idag var det bara långtråkigt och sandigt. Idag har det gått ut 7-8 båtar med snorklare så DC ligger på högtryck, det märktes då de tagit in 2 extra snorkelguider från dykcentret i El gouna (snyggingar). Så högsessongen är verkligen igång.
Väl tillbaka på DC så var det inventering som vanligt, haha säger jag bara för systemet med hur man räknar fenor. Måste bli ett bättre system på det hela. det är sisådär 500 fenor man skall räkna varje dag. Och allt är hullerombuller.

Hihi, besättningen på Nora är ju för sjukt gulliga. Mahmood är retsam, jag tror ena killen som heter Amaar är kär i mig. Annars allmännt gulliga i besättningen. Amaar som står i köket frågade mig efter mitt nummer idag, och så ville han ha ett kort på oss i sin mobil. Så haha, det fick han. När han skulle skriva in mitt namn skrev han: Tirez. Haha söt. Så pappa förbered dig med om du behöver några kameler om hans familj ringer och vill köpa mig ;)

Iaf. så efter dagen på havet så gjorde jag mig och Cecilia lite fina för middag. Vi var sjukt taggade på att dra till viking efter middagen. 
Käkade på summerland 2, som vanligt kyckling med pommes.... Och idag fick vi besök av Robert och Hasan. Mysigt, plus att jag har nu träningsvärk i magen för att jag skrattat så mkt. Helt sjukt störtskönt störda.
Jag har fortfarande problem med magen så vart tvungen att gå hem efter maten =( Så nu sitter jag här. Det är bara jag och Joha hemma för Gunnar och Christina drog ut på Safari i morse och dom ska vara borta i 6 dagar. Apropå dom så vart dom inlåsta i lägenheten igår. Men det är en annan historia som vi kan ta på skype.

Ja det är mkt som händer och jag ska försöka uppdatera så mkt som möjligt. Simma lugnt i snön där hemma. Hehe. Puss

Jag och Amaar (som frågade om mitt nummer idag) Söt kille det där =P Han fixade en gratis glass till mig idag... Hihi
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0