20 Oktober


2010-10-20
16:37:19

FÖRSTA LEDIGA DAGEN PÅ  ÖVER 2 VECKOR IDAG! Inte lite lycklig igår när jag såg att jag skulle vara ledig idag. Cecilia var också ledig så vi har passat på att åka till Visum kontoret och förlängt våra pass. Så nu får vi vara kvar ett halv år till. Så då lär det ju vara lagom att åka hem, så det var najs.
Ja, om man säger som så så hade vi inte frågat "poliserna" som stod utanför så hade vi aldrig vetat att det legat ett visum kontor där inne. Inga skyltar, ingenting. Ett skabbit ställe som såg ut att falla ihop. What liksom?

Imorse var jag och cecilia på nya marinan och åt gooodaste glassen, hade tyvär inte med kamran då, men ska ta kort på den nästa gång. mmmm säger jag bara.

Btw igår så var jag på snorkeltur med Nasser på båten Hurghada. Det var FDS (full day snorkeling) och det var riktigt mysigt. Vi har haft sjukt härligt väder nu i flera dagar, nästan ingen vind och vågor. Vinden har tydligen vänt och det gör att det inte är så mkt vågor. Men den vänder snart, så ska njuta så länge det är som det är nu.
Igår hade vi besök av fritidsresor, en tjej som heter Lone (dansk) och sen en kille som hetter typ... Johnny? (Svensk) Alltså jag och namn är ju ett rent helvete, jag hörde och såg namnet sägert 20 gånger igår. Men tror ni jag kommer ihåg det? Nej!
Iallafall så käkade jag middag med dom på Summerland 2 igår kväll. Och sen gick vi runt och snacka lite skit i lite affärer. Mysigt =) Tyckte om dom jätte mkt.
Btw, så hade vi en mormor och morfar med barn barn med på båten. Åh fy fan, vi garva så vi grät. Vi pratade om vart vi rest i världen och grejer, och så kom vi in på att dom vart i Thiland. Och så kom vi in på att morfaren hade testat på Thi boxning. Vet du va ungen säger? - Jo men morfar har testat det och när han kom hem var han jätte full, och så trillade han i trappen. (han säger det sådär sjukt seriöst som bara barn kan) Och morfar börjar förtränga och försvara det, med "- nej men det har inte hänt. Det har jag inget minne av...." Och ungen fortsätter. "- jo men morfar, du gjorde verkligen det, du var verkligen jätte full och du trillade bakåt i trappen, kommer du inte ihåg det?". Morfar vart röd i ansiktet och sa "- Vissa saker vill man inte komma ihåg gubben". HAHA
Sjukt sköna =)

Här är ett VISUM kontor på andra våningen? Wtf, hur ska man veta det om man inte frågar varenda kotte som går förbi?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0