11 Oktober


2010-10-11
20:34:11

Hej där hemma!

Jag har hemlängtan som en korv. Idag har det inte vart någon bra dag. Sov väldigt oroligt inatt och vaknade flera gånger. Idag har jag vart study på en dyk/snorkel båt. Vi hade 2 gäster på 3 guider. Så jag kunde ta det ganska lugnt.

I alla fall så de senaste 2 dagarna har jag gått snorkelkursen, i lördas började vi med att göra teori plus några simtest. Klarade 800 meter på 14.45, men Gunnar är fortfarande inte nöjd. Ha, skit på dig säger jag bara. Sen gjorde jag 15 meter under vattnet, och det gick bra. Fast sen skulle jag simma 15 meter under vattnet, men jag hade stora problem med att tryckutjämna. Så jag klarade inte av att göra det. Så vi försökte men det gick inte. Vi beslutade oss för att jag skulle gå ner med dykutrustning och göra det i lugn och ro imorgon (då söndag) så vi fortsatte med rescue övningar på stranden vid centret. Då typ konstgjord andning i vattnet, med mera. Det gick bra, fast vart väldigt oseriös mot slutet av dagen.

Söndag i alla fall så fortsatte kursen och då ute på havet med en dykbåt. Jag testade att tryckytjämna med dukutrustning och det gick inte så bra. Gick bara på vänster öra, så vi tänkte det att antingen så kan jag inte göra det och då kommer jag aldrig kunna dyka. Eller så är det för att jag har ont i halsen och det sitter någon bakterie i halsen och stoppar upp det hela. Vi får se, ska testa mig fram.

Vi tränade på att hantera panikslagna gäster, och det var läskigt. Btw, så eftersom att jag inte klarade av att tryckutjämna så kunde jag inte hämta Tomek (instruktören) från botten av sjön (ca 5-6) meter. Så snorkla inte med mig och svimma för jag kan inte hämta upp er, (Tomaks konstaterande)

Idag i alla fall har det inte vart så jätte  bra, som sagt inte så god sömn, och sen har jag haft on i halsen och haft hemlängtan hela dagen. Så skönt att vi inte hade massa gäster att ta hand om. Imorgon ska jag vara med på pickup så det blir upp typ 6… Usch vill inte. Jag längtar hem. Sen ska jag med ut till Giften island och sen så ska vi ha en liten del av snorkelkursen på kvällen. Mycket som händer och det är skit jobbigt. Som sagt, vet inte vad jag gör här, kontoret kanske skulle vara en bättre plats?

At the Dolphin trip
Nasser and Cecilia


Nasser and Tomek
 







Cecilia




Me And Cecilia




Nasser och Cecilia










Christina and I



Skrivet av: pappskallen
2010-10-11
20:59:41

Mysiga bilder!!!! Passa dig för drakfiskens taggar på fenorna som har ett kraftigt gift! Det blir bättre o bättre ju mer du kommer in i det hela. Puss!

Skrivet av: Mamma
2010-10-12
17:54:29

Hej Gumman;) Gud, vilka fina bilder...Att få se delfinerna hoppa i det fria sådär..fantastiskt...Jag tror du har för mycket tankar som fokuserar på härhemma, det är därför som du känner så mycket motgång.Man måste ta sig igenom för att komma ut på andra sidan????? det är du som sitter på känslorna, så inte vet jag? det enda jag vet helt säkert, är att vi är stolta över dig vad som än händer.:) /Kram

Skrivet av: Lina
2010-10-15
08:29:51

Åhh Tess de verkar ju jätte härligt där borta!

Försök och njut och ta vara på tiden du har där för de är du värd.

Plus att förutom vänner och familj här hemma så väntar bara kyla och tråkiga dagar i Västerås just nu.



Så fort du har kommit in i allt ska du se att du kommer trivas som fisken i vattnet ;)

Ta hand om dig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0