7 December


2010-12-07
13:44:17

Nu har vintern börjat komma till Egypten kan jag meddela. Är off idag och jag gick och handlade lunch för en lille stund sedan, och det var till och med kallt och blåsigt här inne i stan. Så riktigt skönt att jag inte är på sjön idag, vädret lär vara lika förjävligt som igår.

Jag har iallafall slappat och kollat på en film hittills idag och filmen hette 100 girls, den var riktigt rolig och den fick mig att tänka på massa saker.

Jag har många faktorer just nu som gör saker och ting lite komplicerade. Vilket jag inte tycker om. Vet inte hur jag ska tänka, vet inte hur jag ska tolka, vet ingenting helt enkelt. Så slutsatsen på problem 1, är att jag väntar och ser.
Har pratat med pappa om beslutet jag måste ta nu, och ja jag vet inte om jag vart klokare eller inte. Allt känns väldigt virrigt bara. Det är så mycket som spelar in och som påverkar beslutet.
För det första så vill jag ju absolut inte ge upp och åka hem för tänk om det är det bästa som jag någonsin kommer kunna ha gjort att vara kvar?! Men det kan också bli det motsatta, vilket jag är rädd för och vilket som får mig att tveka. Min ekonomiska situation gör det inte heller lättare att ta ett vettigt beslut heller, plånboken säger en sak medans hjärnan tänker annat.
Vill inte vara skuldasatt till Gunnar, men jag har inget annat val om jag skall vara kvar. Alternatviet är att åka hem och sitta hemma och göra ingenting? Äjj det är mycket som spelar in och mycket som jag tänker på.

Till sommaren vet jag att jag troligen kommer ha jobb, men jag har ju inget jobb hemma nu så därför skulle jag sitta på rumpan och göra ingenting om jag åker hem. Men  så är jag kvar här så blir jag skuldsatt och kommer frysa nu under vintern. 

Åh känner mig så vilsen. Jag vill inte vara vuxen och behöva fatta beslut själv, kan ingen fatta det åt mig?



Simma lugnt!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0