27 December


2010-12-27
20:52:40

27 December betyder födelsedag. Mina födelsedagar har ärligtalat alltid kännts som helt meningslösa. Det har alltid bara vart att ja, nu kan jag skriva att jag är ett år äldre på pappret. Jag har aldrig kännt mig ordentligt firad eller så. Förens idag, idag har jag för första gången kännt mig uppskattad och omtyckt på min födelsedag. Hemma så har det alltid vart så att folk är borta, firar jul med familj, ute och reser och blabla. Så jag har aldrig haft någon riktig födelsedag tycker jag. Mina bästa vänner har inte ens kunnat komma på mina födelsedagar tidigare för att det prioriterats annat.
Men idag har jag fått känna på hur det är att verkligen bli uppskattad och gratulerad på sin födelsedag. Åh jag är så rörd så jag kan börja gråta när som hällst.

Dagen började med att Gunnar och Christina kommer in och sjunger för mig, med en muffins med ett ljus i. Och så fick jag ett kort av dem. Och i kortet står det att jag skall få åka till Luxor eller till Kairo 1 dag. Alltså fy satan så dom är underbara!

På dykcentret och staffbussen fick jag massor med gratulationer, Jonnie som frilansar hos oss kom och sjöng för mig och slängde mig hurrandes i luften med mera.

På båten Nora får jag fler gratulationer av gäster och personal =) Vid första snorkelstoppet vad ser vi om inte.... EN SKÖLDPADDA! Det är första gången jag ser en sånn så jag vart helt hysteriskt glad och skrek "THIS IS THE BEST BIRTHDAY EVER!" YEY! =)
När vi är på väg tillbaka till DC så kommer Amaar från köket och har gjort en äppel/tigerkaka med choklad på toppen som han bjuder mig på först och sen sjunger Anu och Anton för mig. Underbart =)

På dykcentret blir jag invinkad till båten Queen samira. Av besättningen där får jag en über gullig liten kyckling. Haha. En gul en. Så gulligt av dom, jag hade ju inte ens vart på båten idag.

Sen skall iallafall många följa med till Bulls för att käka lite mat. Helt galet då jag räknade att vi var 23 staff i en 15 sits minibuss. Det var trångt kan jag meddela men det var trångt och gosigt. I staffbussen var det härlig stämning, och jag fick hela 3 sånger. En på Engelska först, sen en på arabiska och sen en på svenska. Här är det kultur som gäller!
Väl på bulls sen så bjöd Ameer och Elina mig på maten som present. Och det var helt underbart gott, åt kött med bakpotatis och pepparsås. Sen fick jag en cheescake till efterätt.
Jag har aldrig någonsin vart med om att så många brytt sig om min födelsedag tidigare så jag så rörd. Det var säkert minst 15 pers som följde med mig till middagen, och jag är så glad för det!

Nej tack för idag hurrunini, tack för alla superfina gratulationer och allt! Idag är jag super lycklig!

Simma lugnt!


Skrivet av: Mamma
2010-12-28
07:58:13

Underbart att läsa, att du känner dej mycket nöjd. att du skulle få en resa till kairo, visste jag redan.....Hihi:). Ha det fortsatt wunderful nu gumman..:) Stora GRATTISKRAMAR:::::::)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0