Hemkommen


2010-08-26
23:08:21

Nu är man hemkommen från Stockholm, har DUSCHAT! Vilken befrielse efter att inte duschat på några dagar.
Har gjort som sagt var klart teoridelen på snorklingskursen och har simproven och räddningsövningarna i vattnet kvar på den delen. Idag gjorde vi klart HLR kursen också, det gick super bra!
Det känns att det närmar sig avfärd. När vi var ute och seglade såg vi flyttfåglar som flydde sin kos. "same as we"... Sen sa dem på radion att hösten börjar nu, och det var ju förjäkligt... Somliga åker ju iväg.. =P

ABCDS
ANALYSERA, FRIA ANDVÄGAR
BRÖSKORG, ANDNING
CIRKULATION, BRÖSTKOMPRESSIONER
DEFRILLIBRERING?! STAVNING HAHAHA Kan inte ens uttala ordet
STOPPA ALLVARLIG BLÖDNING, SE TILL CHOCK OCH STABILISERA NACKE O RYGG.

Något har jag lärt mig ialf av kursen, hehe =)
Hej mitt namn är Therese och jag är sjukvårdstränad, får jag hjälpa dig?
HAHHA, ja precis att man kommer kommaihåg att säga det i en nödsituation. Skall ha det i bakhuvet!





/T




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0