Forts. Kurs


2010-08-23
14:50:59

Tjollahopp!
Är i Åkersberga på Snorkelguides kurs och första hjälpen kurs som hålls av Gunnar. Vi har även kollat på flygresor och jag måste vänta ännu mera för att förhoppningsvis få ett riktigt bra pris på sista minuten. IS I MAGEN säger Gunnar. Baah..

Gunnar har uppdaterat mig lite mera om vatten proven jag skall göra, jag skall inte bara simma 800 meter på 15 minuter med snorkel och simfötter, utan skall aven kunna hålla mig flytande i 15 min. På vilket sätt jag vill, men jag får inte simma. Så tillexempel trampavatten eller bara ligga och flyta i 15 minuter...

Jag har fått höra på en briefing som Christina höll, och jag har fått i uppgift att göra en nu när vi skall ut med deras båt. Då skall jag hålla en för Pappa, Thomas, Christina och Gunnar. hmm.. får se hur det går. Har ju lite att gå på ialf. nu när jag hört hennes.
Om du inte vet vad en briefing är så är det när man hälsar alla välkomna, säger namn på båt, besättning mfl. Berättar om vad som händer idag, etc. Sen ska man gå igenom alla säkerhets grejjer, och sen lite annat som är värt att veta som tex. lunch tider, "magiska lådan", torra och blöta ytor mfl.

Vi gör klart den teoretiska delen här för snorkelkursen och sen ska jag göra det praktiska i vattnet när vi är i Egypten sen.

nu är vi i full gång iallafall och nu känns det på allvar! =O Har fått mycket tips och jag är inställd på att göra ett helt sjukt bra jobb där nere!

/ T



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0